Aktuální informace

ČLENSTVÍ na rok 2014

Členský příspěvek na osobu pro tento zůstává 250 Kč,  rodinný členský příspěvek za 300 Kč. Rodinný příspěvek se vyplatí v případě, že budete na naše akce jezdit s manželi (manželkami) nebo s dětmi. Za rodinu se považují manželé a nezaopatřené děti do 26 let, kteří žijí v jedné domácnosti.  Pokud se rozhodnete pro tento rodinný členský příspěvek, uveďte prosím do poznámky jména a datumy narození ostatních členů rodiny. Pro zaplacení příspěvku je nutné se zaregistrovat, založit novou objednávku a členství vložit do objednávky ze seznamu akcí. Poté Vám přijde email s platebními údaji.

Registrace, přihlašování na akce a členství <- klikněte zde

Přihlašovat na akce se můžete po zaregistrování.
Zvolíte si uživatelské jméno, heslo a vyplníte registrační formulář, popř. přihlášku ke členství do Makrobioklubu. Na Váš e-mail obratem přijde autorizační odkaz, jehož odkliknutím aktivujete Váš účet a budete moci ihned objednávat akce. Nezapomeňte si otevřít novou objednávku, do které budete přidávat vybrané položky ze seznamu akcí. Do jedné objednávky můžete vložit i více akcí najednou (např. členství a přihlášku na vybraný kurz). Odesláním objednávky obdržíte na Váš e-mail potvrzení a údaje pro platbu. Po obdržení platby Vám zašleme potvrzující dopis.

Včasným elektronickým přihlášením přes náš web získáte možnost slevy na akce, využijte ji.

V případě jakýchkoliv dotazů či problému s registraci akcí či členství nás prosím kontaktujte e-mailem.
Děkujeme všem za trpělivost a za podporu naší neziskové organizace. Chtěli bychom, aby Makrobioklub tady byl pro všechny zájemce o zdravý životní styl a nabízel služby, které budou tento životní styl dále rozvíjet.

AKCE PRO ČLENY MAKROBIOKLUBU A PŘÍZNIVCE ZDRAVÉHO ŽIVOTNÍHO STYLU:


Letní kemp pro děti a dospělé

Rezervace otevřena.

Kdy: 16.08.(So)  – 23.08.2014(So)

Kde: Suchý důl u Broumovských skal

Srdečně Vás zveme na 5.ročník Letního kempu pro rodiče a děti v krásné přírodě, kde se pobaví nejen Vaše děti, na které čeká bohatý dětský program plný her, dobrodružství a pohádek, na dospělé zase túry do okolní přírody plné lesů a skal, spontánní tanec, večerní přednášky a diskuze.

Zvýhodněná cena při přihlášení více osob.

Aktuální info a rezervace

Základní kurzy makrobiotického životního stylu

V dlouhodobém programu máme tři úrovně kurzů po třech týdnech (Základní kurz I, II, III; Středně pokročilý kurz IV, V, VI, Pokročilý kurz VII, VIII, IX). Na kurzech získáte znalosti o kvalitě, výběru a použití potravin v každodenním životě, dále o energii vesmíru, člověka, každého orgánu, buňky a potravin. Naučíte se sestavovat jídelníček, vyzkoušíte si praktické vaření a konstrukci talířů z hlediska pěti přeměn a jejich působení na jednotlivé orgány. Studium Vás obohatí o informace z orientální diagnostiky, která umožní identifikovat vznikající a probíhající zdravotní změny a lekce domácí lékárny Vám dá možnost provádět korekci a návrat k harmonii.

Recenze:

„Zúčastnil jsem se tohoto kurzu a byl mile překvapen jeho úrovní. Program byl vemi dobře vyvážen mezi teorii a praxi, kdy na praktickou část byli účastníci rozděleni do skupin a každý den skupina připravovala různý chod pro všechny účastníky. Příprava začínala diskusí nad skladbou MB talíře, kdy jeho složení záviselo až na malé výjimky výhradně na nás, pak následovala příprava v kuchyni a velmi důležité následné zhodnocení z hlediska vyváženosti pěti energií a pestrosti talíře. Na praxi vždy velmi vhodně navazovala teorie vedená převážně Milanem Dvořákem st. Byl jsem i na Level I a letní MB konferenci v Holandsku pořádané The Kushi Institut of Europe a akce Makrobioklubu Dobruška je v domácích poměrech velmi „konkurenceschopná“, nehledě jen na poměr cena vs. přínos pro další MB rozvoj  účastníků.“ Martin Zeman

Základní kurz MB životního stylu I., II. a III.

Orientační termín: I. a II. jaro 2014   III. podzim 2014

Cílem tohoto kurzu je naučit účastníky sestavovat makrobiotický talíř a porozumět principům makrobiotického životního stylu, působení energií jin-jang a zákonů vesmíru.

Program: Ranní cvičení; teorie výběru; Příprava, vaření a uchovávání potravin; Praktické vaření pod vedením lektora; Sestavování makrobiotického talíře; Zákony vesmíru I.; Energie KI I.; Transformace pěti prvků; Orientální diagnostika I.; Domácí lékárna I.; Duchovní přístup k životu I.

Středně pokročilý kurz MB životního stylu IV.

Termín: podzim 2014
Místo: Deštné v Orlických horách

Program: Vaření pro imunitu, Výživa pro nemocné II., Dechová cvičení, Domov v souznění s přírodou, Energie Ki V., Orientální diagnostika V., Pročišťovací techniky II., Domácí lékárna V., Šest energií, Astrologie Nine Star Ki II., Feng shui I., Meditace úsměvu, Kolektivní konzultace, Ranní cvičení.

Tento kurz se může konat pouze jednou za několik let, neboť podmínkou účasti je účast na Základním kurzu II a III. Proto Vás žádáme, abyste, pokud máte zájem, se na kurz přihlásili co nejdříve, abychom věděli, zda je dostatek účastníků a zda kurz můžeme otevřít. Jinak budeme muset počkat minimálně rok nebo dva než proběhnou další Základní kurzy III. Děkujeme.

KDO MÁTE ZÁJEM O KURZ IV, NAPIŠTE NÁM PROSÍM EMAIL,
abychom věděli, zda máme kurz otevírat.

Bob Carr – recepty ze semináře

Seminář s Bobem Carrem – recepty

Zápisky nejsou přesné co se poměrů a množství surovin týče, neboť byly sepisované k soukromým účelům, sama se řídím chutí, nicméně věřím, že pro Vás přesto budou dostatečnou inspirací. Jídla nebyla fádní, naopak, nebojte se přidat více dochucujících přísad. Dobrou chuť!

  • Sushi – Nori Maki
  • Ingredience: Nori, uzený tempeh, mrkev, řapík celerové nati, umepasta, tahini, wasabi, natural rýže a sladká rýže natural

    Postup: Bob Carr doporučuje kvůli lepší lepivosti rýže vařit rýži natural se sladkou rýží natural (stačí pouze 20 % sladké rýže). Mrkev a řapík celerové nati krátce oblanšírujeme v horké lehce osolené vodě. Připravíme si pastu, tj. umepasta : tahini = 1 : 1, přidáme trošku wasabi (použili jsme v prášku a předem nebylo třeba míchat s vodou), pokud je třeba přidáme trochu tekutiny (např. voda z blanšírované zeleniny).

    Výroba suši je všeobecně známa, přesto stručně – na podložku položíme řasu Nori (nejlépe Sushi Nori, která je již opražená) lesklou stranou dolů, poklademe uvařenou vychladlou rýží v souvislé ne příliš silné vrstvě, na dolní 1/3 rozložené rýže poklademe náplň, v tomto případě rozetřeme pastu, na ni plátky uzeného temperu, mrkev a řapík. Nori svineme pomocí podložky do válce, upravíme kraje, doplníme je případně rýží, necháme krátce uležet a pak krájíme nožem smočeným ve vodě, aby se na něj rýže nelepila.

    TIP: při koupi rýži si všímáme množství lehce zelených zrn, mělo by jich být cca 5 % (žádná zelená zrna znamenají, že rýže byla sklizena příliš pozdě) a rýže by měla mít co nejméně zrn  prasklých (závisí na materiálu válců, gumové válce nezpůsobují tolik prasklin).

  • Thermal Chef Beans (fazole)
  • Ingredience: bílé fazole, řasa Kombu, cibule, mrkev, česnek, bazalka, oregáno, kopr (ten jsme neměli, není nutný), shoyu

    Postup: Na receptu není nic složitého, Bob nám při vaření předvedl zajímavého pomocníka na vaření – nerezový hrnec, který se vkládá do termo obalu, kde se vařený pokrm dováří sám a ušetří nám tím spoustu času….

    Jinak je tento recept jednoduchý – vaříme předem namočené fazole v čisté vodě s řasou Kombu, před úplným změknutím přidáme ostatní ingredience (zelenina nakrájená dle vlastní úvahy) a dovaříme. Hlídejte si poměr vody, aby ji nebylo nakonec příliš a nemuseli jste zahušťovat, což je samozřejmě také možné.

    TIP 1: Bob zdůraznil zajímavou věc, ve které řada z nás chybuje – množství soli při vaření luštěnin by mělo být až trojnásobné oproti množství soli při vaření obilovin a sůl se má přidávat v polovině vaření. Výborné je také dochucení luštěnin misem nebo shoyu.

    TIP 2: Bob doporučil pro rozvinutí vůně česneku jej před použitím nechat rozkrájený na menší tenké kousky alespoň 5 min volně ležet.

  • Seaweed dish (kondiment z tofu a řas)
  • Ingredience: řasa Arame (možno i Hiziki), shoyu, tofu, miso, česnek, tahini, sladký rýžový ocet, rýžový sirup (lze i slad)

    Postup: Řasu uvaříme v shoyu do změknutí. Připravíme si pastu – smícháme česnek narkájený na drobno (a ponechaný chvíli ležet pro rozvinutí vůně), tofu natural nakrájené na kostičky, miso, rýžový sirup , rýžový ocet, tahini (poměry upravit dle chuti) a rozdrtíme vše v suribashi na pastu. Smícháme s uvařenou řasou. Chuť byla naprosto vynikající, nebát se dát více česneku, ovšem použít jako kondiment.

  • Greens (listová zelenina)
  • Ingredience: kapustové listy, olej z opraženého seznamu (ve zdravých výživách je celkem běžně ke koupi), umeocet.

    Postup: Tvrdší části kapusty nakrájet nadrobno, zbytek stačí na větší kousky. Do hrnce s vařící vodou dát první tvrdší části listů, na to měkčí a vařit pouze cca 2 – 3 minuty. Vodu slít a listy smíchat se zálivkou z oleje a umeoctu (poměr dle chuti).

  • Liquid Apple Pie (tekutý jablečný dezert)
  • Ingredience: jablka, rozinky, vlašské ořechy, kuzu, tahini, mletá káva (použili jsme Yannoh), šťáva z citrónu a zázvoru, mletý či rozdrcený hřebíček, skořice.

    Postup: Do hrnce s vodou dáme povařit rozinky, přidáme jablka i se slupkou rozkrájené na kousky a dle chuti – zázvorová šťáva, skořice, káva, spíše maličko mletého hřebíčku, může být citrónová šťáva. Povaříme, zahustíme kuzu a hotový dezert ozdobíme opraženými vlašskými ořechy.

  • Chapati (čapáty)
  • Ingredience: čerstvě mletá mouka z např. pšenice špaldy, voda, sůl

    Postup: Smícháme mouku s vodou a trochou soli, vytvoříme táhlé hutnější těsto takové konzistence, aby se dalo vyválet. Ovšem před vyválením na placky přiměřené velikosti i tloušťky (je třeba vyzkoušet, zkuste cca 0,3 – 0,5 mm) nechte minimálně 30 min těsto odpočinou (přikryté utěrkou), bude se také lépe válet. Vyválené placky položíme na rozpálenou pánev, na které je opečeme zcela bez tuku z obou stran, mohou se tvořit malé bublinky. Pro dokonalou chuť hotové placky ještě na chviličku položíme na přímý plamen a z každé strany necháme opéct, nepřipálit! Placky měly velký úspěch!

    Makrobioklub Dobruška je dobrovolná skupina přátel, kteří vykročili na cestu života založeného na intuitivním porozumění přírodnímu řádu. Tento životní styl, který zahrnuje především přirozenou výživu, správnou životosprávu, přiměřené cvičení a harmonický vztah ke svému okolí, se nazývá makrobiotika. Jde o systém, který lze individuálně upravit podle aktuálních požadavků svého těla, podle probíhajících či prodělaných nemocí, podle věku, náročnosti práce atd.